
به گزارش خبرنگار اعتلای ایران به نقل از روابط عمومی معاونت امور مدارس سما استان خراسان شمالی، خانم فاطمه پوستین چی در راستای ارتقای کیفیت خدمات پژوهشی و تسهیل امور آموزشی دانشجویان، جلسه هماندیشی و ساماندهی امور «سامانه پژوهشیار» ویژه دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشتههای مرتبط با تعلیم و تربیت، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار شد. در این جلسه که با حضور دکتر جمیله رمضانی (معاونت امور مدارس سما استان خراسان شمالی)، دکتر تیموری (معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی) و آقای فیضاللهی (کارشناس سامانه پژوهشیار) برگزار شد، چالشهای موجود در مسیر ثبت پروپوزال، تصویب موضوعات، انتخاب استاد راهنما و سایر فرآیندهای پژوهشی مورد واکاوی قرار گرفت. رفع موانع اجرایی؛ اولویت اصلی در فرآیندهای پژوهشی دکتر جمیله رمضانی در این نشست ضمن تأکید بر لزوم تسهیلگری برای دانشجویان، اظهار داشت: «هماهنگی بیش از پیش میان واحدهای مرتبط و رفع موانع اجرایی برای افزایش سرعت پاسخگویی سامانه، از اولویتهای اصلی ماست تا دانشجویان بتوانند با تمرکز بیشتری به امور پژوهشی خود بپردازند.» نظمبخشی و آموزش؛ ارکان بهبود کیفیت پژوهش دکتر تیموری نیز با اشاره به ابعاد پژوهشی این سامانه، بر اهمیت نظمبخشی به فرآیندها تأکید کرد و افزود: «علاوه بر کاهش خطاهای سیستمی و اجرایی، آموزش صحیح و اصولی دانشجویان برای کار با این سامانه میتواند نقش بهسزایی در بهبود کیفیت خروجیهای پژوهشی داشته باشد.» در بخش دیگری از این جلسه، آقای فیضاللهی، کارشناس سامانه پژوهشیار، ضمن تشریح وضعیت فعلی سامانه و بررسی مشکلات رایج دانشجویان در ثبت درخواستها، راهکارهای عملیاتی و پیشنهادات فنی خود را برای بهبود روند کار و افزایش کارایی سیستم ارائه کرد. این جلسه با هدف ایجاد بستری شفاف، سریع و دقیق برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، با تأکید بر استمرار پیگیریها جهت رفع نواقص موجود به پایان رسید. رضا محمد نام فرخانی خبرنگار اعتلای ایران



